ترجمه آنلاین

مطالب و مقالات علم ترجمه

ترجمه آنلاین

مطالب و مقالات علم ترجمه

  • ۰
  • ۰

ویرایش و ادیت مقاله فارسی

برای ارائه خدمات ویرایش و ادیت مقاله فارسی ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران تمایل دارند مقالات خود را در مجلات علمی به چاپ برسانند، ادیت فارسی این مقالات ضروری می‌باشد. این ادیت می‌تواند تنها شامل ویرایش نگارشی باشد یا اینکه از جنبه علمی نیز ویرایش و ادیت انجام گیرد. برای ویرایش نگارشی معمولاً از پژوهشگران با تجربه که در تمامی حوزه‌های پژوهشی مطالعاتی داشته‌اند استفاده می‌شود اما در ویرایش و ادیت علمی از یک پژوهشگر متخصص در رشته مربوطه استفاده می‌شود.

در واقع پژوهشگران باید به این نکته توجه نمایند که اگرچه ممکن است در حوزه تخصصی خود و در زمینه پژوهشی که انجام داده‌اند تسلط کاملی بر موضوع داشته باشند اما ادیت و ویرایش نیز یک تخصص است. در واقع ممکن است حاصل زحمات شما به دلیل استفاده از جمله‌های طولانی، مبهم و نامناسب و همچنین رعایت نکردن اصول نگارشی ابتدایی تحت تاثیر قرار گیرد. در این گونه موارد نظر داوران مجلات و حتی خوانندگان نسبت به مقاله منفی خواهد بود، هر چند خود مقاله از بعد اجرا و موضوع بسیار قوی و مناسب باشد.

در ادیت و ویرایش علمی نیز به برخی نکات جزئی دقت می‌شود. در بسیار از اوقات افرادی که یک مقاله را به نگارش در می‌آورند به دلیل عادت کردن چشم و مغز و همچنین تشکیل ساختارهای کلی مقاله در ذهن، قادر به مشاهده و تغییر علمی مقاله خود نیستند. یک پژوهشگر با تجربه و متخصص می‌تواند برخی از موارد اضافه را از مقاله شما حذف نماید و در برخی موارد با ارائه توضیحاتی کوتاه به روش شدن منظور نویسندگان مقاله کمک نماید. 

رشته‌های تحت پوشش در ادیت مقاله فارسی عبارتند از:

– ویرایش و ادیت مقاله فارسی در رشته‌های علوم انسانی

– ویرایش و ادیت مقاله فارسی در رشته‌های پزشکی و حوزه سلامت

– ویرایش و ادیت مقاله فارسی در رشته‌های فنی و مهندسی

– ویرایش و ادیت مقاله فارسی در رشته‌های هنر و معماری

– و ویرایش و ادیت مقاله فارسی در تمامی رشته‌ها و حوزه‌‌های دیگر

 

 

منبع

  • ۹۸/۱۲/۱۱
  • مهدی حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی